APORTACIONS PERSONALS
En primer lloc volia agrair-vos la iniciativa de crear
aquesta plataforma. Com be vareu dir, la informació no sempre arriba
adequadament i si arriba bé a vegades no ens arriba en el moment precís per
poder ser analitzada i una convocatòria com la que féreu, ens ajuda a
reflexionar i a implicar-nos.
Una vegada haver rellegit el manifest amb tranquil·litat,
vull dir que tal vegada la proposta que es va fer de canvi de la frase “una educació, a tots els nivells, que sigui totalment
pública, laica i de qualitat.” s’hauria de reflexionar ja que penso que pot donar lloc a
interpretacions errònies. Si be es vera que l’educació concertada és gratuïta
per estar finançada en fons públics, no es pot deixar de banda en quant a la
reforma educativa a la que es veurà sotmesa, hi haurà altres factors, com les
retallades, que en aquests moments els puguin afectar més o menys, però no crec
que sigui l’única reivindicació d’aquest manifest.
En quant a les reflexions envers a la presentació que
vàreu fer de la LOMCE un parell de coses:
·
Evidentment
total desacord en una nova reforma de la llei educativa. L’educació no pot
estar sotmesa a canvis supeditats al partit polític que governa. Si els polític
són els primers que s’oposen a que els docents expressin les seves idees,
haurien de començar per ells mateixos deixar d’influir amb l’educació i, per
tant que fossin les parts implicades les
encarregades de modificar les pautes educatives en funció de les necessitats
del moment.
·
Ara
bé, el que crec que és evident és que l’actual sistema educatiu pot ser
susceptible de moltes millores i ara seria un bon moment per fer-los propostes.
Crec que noves propostes poden ser una millor opció
que el bloqueig frontal.
·
En
quan a les proves de nivell educatiu als alumnes de 2n de primària per
detectar “nins amb problemes educatius”,
evidentment no hi estic d’acord i molt més si una vegada detectats aquest
problemes els nins han de ser exclosos de la resta. Ara bé si crec que és molt
beneficiós fer proves per detectar necessitats o dificultats en el procés de
l’aprenentatge a aquesta edat, perquè es puguin resoldre a temps o rebre el
suport necessari. Amb molta similitud en
la sanitat, la prevenció sempre és molt
més eficient que la curació.
·
De
les proves de revàlida a 6è de Primària i 4rt d’ESO. Partint de la base que
m’oposo a la prova de la Selectivitat, també m’oposo frontalment a aquestes
proves de revàlida, ara bé, si no es troba altre sistema de cribatge per
l’accés a la universitat, el que no pot
seguir passant és que els alumnes no es preparin adequadament per la
Selectivitat, i que vull dir amb això de que no es preparin adequadament, vull
dir que he vist durant anys al mes de juny a premsa avaluacions dels centres
educatius basats amb els percentatges d’aprovats a la Selectivitat. Això no és
un bon paràmetre!!, el que s’ha d’avaluar és quan d’alumnes han aconseguit la
nota necessària per poder cursar els estudis que volen fer i a la universitat
que volen anar. I això moltes vegades no s’aconsegueix i és el que més angoixa en aquests moments a l’alumne.
Per tant, s’han de preparar als alumnes a fer proves selectives, mentre no es
trobi un altres sistema. I no me pareix descabellat fer proves que avaluïn el
grau de coneixements de les dues etapes educatives.
·
No
es pot deixar perdre l’Educació Infantil, tant important en el desenvolupament
dels infants. Una època on es tant important l’adquisició d’hàbits saludables,
de comportament, d’adquisició de coneixements. On es fomenta l’autonomia. Això
no pot quedar fora dels serveis públics i ara més que mai i per tant cal
demanar fermament perquè no se’n parla a la LOMCE.
Us agraeixo la possibilitat de expressar la meva opinió
personal i esperant que vos sigui profitosa, me poso a la vostra disposició pel
que pugui ajudar a millorar el sistema educatiu i així contribuir a una
societat millor.
Salutacions
Katya Molinas Mut, mare d'una alumna de 2n
ESO a l'IES Albuhaira
Adreça electrònica: kmolmu@gmail.com
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada