diumenge, 10 de març del 2013

Aportacions personals (Katya Molinas)


APORTACIONS PERSONALS

En primer lloc volia agrair-vos la iniciativa de crear aquesta plataforma. Com be vareu dir, la informació no sempre arriba adequadament i si arriba bé a vegades no ens arriba en el moment precís per poder ser analitzada i una convocatòria com la que féreu, ens ajuda a reflexionar i a implicar-nos.

Una vegada haver rellegit el manifest amb tranquil·litat, vull dir que tal vegada la proposta que es va fer de canvi de la fraseuna educació, a tots els nivells, que sigui totalment pública, laica i de qualitat.”   s’hauria de reflexionar ja que penso que pot donar lloc a interpretacions errònies. Si be es vera que l’educació concertada és gratuïta per estar finançada en fons públics, no es pot deixar de banda en quant a la reforma educativa a la que es veurà sotmesa, hi haurà altres factors, com les retallades, que en aquests moments els puguin afectar més o menys, però no crec que sigui l’única reivindicació d’aquest manifest.

En quant a les reflexions envers a la presentació que vàreu fer de la LOMCE un parell de coses:

·         Evidentment total desacord en una nova reforma de la llei educativa. L’educació no pot estar sotmesa a canvis supeditats al partit polític que governa. Si els polític són els primers que s’oposen a que els docents expressin les seves idees, haurien de començar per ells mateixos deixar d’influir amb l’educació i, per tant que fossin les parts implicades  les encarregades de modificar les pautes educatives en funció de les necessitats del moment.

·         Ara bé, el que crec que és evident és que l’actual sistema educatiu pot ser susceptible de moltes millores i ara seria un bon moment per fer-los propostes. Crec que noves propostes poden ser una millor opció que el bloqueig frontal.

·         En quan a les proves de nivell educatiu als alumnes de 2n de primària per detectar  “nins amb problemes educatius”, evidentment no hi estic d’acord i molt més si una vegada detectats aquest problemes els nins han de ser exclosos de la resta. Ara bé si crec que és molt beneficiós fer proves per detectar necessitats o dificultats en el procés de l’aprenentatge a aquesta edat, perquè es puguin resoldre a temps o rebre el suport  necessari. Amb molta similitud en la  sanitat, la prevenció sempre és molt més eficient que la curació.

·         De les proves de revàlida a 6è de Primària i 4rt d’ESO. Partint de la base que m’oposo a la prova de la Selectivitat, també m’oposo frontalment a aquestes proves de revàlida, ara bé, si no es troba altre sistema de cribatge per l’accés a la universitat, el que no  pot seguir passant és que els alumnes no es preparin adequadament per la Selectivitat, i que vull dir amb això de que no es preparin adequadament, vull dir que he vist durant anys al mes de juny a premsa avaluacions dels centres educatius basats amb els percentatges d’aprovats a la Selectivitat. Això no és un bon paràmetre!!, el que s’ha d’avaluar és quan d’alumnes han aconseguit la nota necessària per poder cursar els estudis que volen fer i a la universitat que volen anar. I això moltes vegades no s’aconsegueix i és el  que més angoixa en aquests moments a l’alumne. Per tant, s’han de preparar als alumnes a fer proves selectives, mentre no es trobi un altres sistema. I no me pareix descabellat fer proves que avaluïn el grau de coneixements de les dues etapes educatives.

·         No es pot deixar perdre l’Educació Infantil, tant important en el desenvolupament dels infants. Una època on es tant important l’adquisició d’hàbits saludables, de comportament, d’adquisició de coneixements. On es fomenta l’autonomia. Això no pot quedar fora dels serveis públics i ara més que mai i per tant cal demanar fermament perquè no se’n parla a la LOMCE.

Us agraeixo la possibilitat de expressar la meva opinió personal i esperant que vos sigui profitosa, me poso a la vostra disposició pel que pugui ajudar a millorar el sistema educatiu i així contribuir a una societat millor.

Salutacions

 

Katya Molinas Mut, mare d'una alumna de 2n ESO a l'IES Albuhaira

Adreça electrònica: kmolmu@gmail.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada